Početna » Autoplin » Dežurni serviser

 


Započni novu temu Odgovori
Autor/ica Poruka
PostPostano: 26 stu 2008 00:16
  

Autoplin junior
Autoplin junior

Pridružen/a: 18 ruj 2008 00:22
Postovi: 98
Automobil koji vozite: Octavia TOUR 1.6MPI
Marka i vrsta plinske instalacije: LandiRenzo
Dobro jel mogu dobiti neki 'recept' za ocuvanje pumpe s obzirom da godisnje prodjem 30tkm a ne bih zelio tu investiciju?
Ima li koja neinvazivna metoda za zastitu pumpe?


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 26 stu 2008 00:53
  

Avatar
Autoplin junior
Autoplin junior

Pridružen/a: 16 stu 2008 20:03
Postovi: 64
Automobil koji vozite: Fiat Croma 2.0 16Vi.e.
Marka i vrsta plinske instalacije: Autronic elektronika, Tomasetto isparivach
koliko ja znam, nisu svim autima pumpe u rezervoaru, tako da onima koje su vani hladjenje ide malo tezhe.....

_________________
Enzzo Ferrari: Kochnice nas samo usporavaju..... :)


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 01 pro 2008 14:03
  

Autoplin junior
Autoplin junior

Pridružen/a: 18 ruj 2008 00:22
Postovi: 98
Automobil koji vozite: Octavia TOUR 1.6MPI
Marka i vrsta plinske instalacije: LandiRenzo
Znaci nema lijeka da pumpa goriva potraje?
Ako mi rikne pumpa za gorivo da li mogu normalno na plin upaliti auto?


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 01 pro 2008 15:11
  

Novi Korisnik
Novi Korisnik

Pridružen/a: 28 stu 2008 09:11
Postovi: 16
:bowdown: pozdrav svima!
imam megane II,2007.ove godine sam ugradio piln i zanima me gdje mom vozilu pumpa za gorivo?zanima me zbog hlađenja!!
hvala unaprijed...


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 01 pro 2008 15:14
  

Avatar
Auto expert
Auto expert

Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Postovi: 1038
Lokacija: zagreb
Automobil koji vozite: Chrysler Voyager 2,4 MT
1997. sa 325 000 km
Marka i vrsta plinske instalacije: Landi Renzo LCS od 04/05 i 140 000 km
megane ima pumpu u rezervaru.


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 01 pro 2008 15:33
  

Novi Korisnik
Novi Korisnik

Pridružen/a: 28 stu 2008 09:11
Postovi: 16
hvala.i što sada?kako "sačuvati2 pumpu.neki kažu da je dobro svakih 200 km provozai auto na benzin???!! :razz:


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 01 pro 2008 17:12
  

Avatar
Novi Korisnik
Novi Korisnik

Pridružen/a: 18 srp 2008 20:35
Postovi: 16
Lokacija: Zaprešić
Automobil koji vozite: Hyundai Accent 1.3 MPI '98 godište
Marka i vrsta plinske instalacije: Tomasetto Achille direkcija, 42l toroidni rezervoar
men sad kad je zima auto prvih 5-6 km radi na bengu tak da pumpa tu malo odzuji svoje :D

_________________
Potrošnja LPGa : slika


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 01 pro 2008 19:21
  

Novi Korisnik
Novi Korisnik

Pridružen/a: 27 stu 2008 23:58
Postovi: 9
Lokacija: Zagreb
Automobil koji vozite: Renault Megane 1.6 16V@LPG
Marka i vrsta plinske instalacije: N/A
I wonder je napisao/la:
megane ima pumpu u rezervaru.


samo potvrda: dakle to je bolje nego da je vani, odnosno benzin je hladi jesam li dobro pokopco?


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 01 pro 2008 21:22
  

Avatar
Autoplin veteran
Autoplin veteran

Pridružen/a: 06 pro 2007 23:45
Postovi: 303
Lokacija: Dubrovnik
Automobil koji vozite: Dacia Logan 1,6 + LPG 2005.
Renault 5 TR 1,4 1989.
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC sequent 24
Da ali sam čuo tvrdnje da zbog toga nije dobro voziti se s benzinom na rezervi jer se onda zbog male količine benge pumpa slabije hladi.

_________________
http://www.renault-klub.hr
http://www.du-moto.com


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 02 pro 2008 01:23
  

Autoplin junior
Autoplin junior

Pridružen/a: 29 svi 2008 15:15
Postovi: 72
Automobil koji vozite: Ford Focus 1.6
Marka i vrsta plinske instalacije: BRC Sequent 24
jelenkoj je napisao/la:
hvala.i što sada?kako "sačuvati2 pumpu.neki kažu da je dobro svakih 200 km provozai auto na benzin???!! :razz:


Da sačuvaš pumpu, minimalno pola tanka benge u rezervoaru.
A da sačuvaš injekotre provozat se tu i tamo na benzin ;)


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 02 pro 2008 09:12
  

Autoplin senior
Autoplin senior

Pridružen/a: 06 ruj 2008 06:13
Postovi: 186
Automobil koji vozite: Fiat
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato LCS
Da pojasnim - postoje dakle sistemi sa pumpom u rezervaru i sa pumpom na podu vozila, obicno ispod najnize tocke rezervara.

Modeli pumpe u rezervaru imaju direktno na sebi odteretni ventil, sto stvara zagrijavanje benzina u tzv kosarici oko pumpe, jer puma stalno radi i vrti taj benzin u uskom krugu oko sebe. Tu je veliki potencijal za pregrijavanje, bez obzira koliko ima benzina u rezervaru, jer stalno se vrti ista mala kolicina oko same pumpe. Dakle kada injector ne radi, benzin se ni ne krece cijevima prema motoru, nego kruzi nazad u rezervar odmah kod pumpe, i tako se kontinuirano zagrijava. Isto kod takvih sistema ne postoji potreba za povratnom linijom za gorivo do rezervara, jer se visak direkt izbacuje nazad kod pumpe.

Drugi modeli koji se montiraju na pod vozila ispod auta su daleko otporniji na pregrijavanje jer kada pumpa radi, ona usisava benzin iz rezervara, tlaci ga kroz linije do motora, i tamo se nalazi regulator tlaka koji vraca visak nazad korz povrat prema rezervaru. Dakle cak i ako injectori ne rade, u tom sistemu benzin konstantno kruzi do motora i nazad u rezervar, gdje se uspije i ohladiti jer ima za proci dosta puta u tom kruzenju. Kao rezultat, ovaj model je puno otporniji na pregrijavanje i to je skoro nepoznanica.

Naravno, treba li reci da vecina proizvodaca koristi pumpe u rezervaru bez povratne linije za gorivo od motora :mrgreen:

Isto sto neki ljudi govore za protok - da pumpa izgara jer je preopterecuje nedostatak protoka benzina - nije tocno, jer pumpa za normalan rad stalno mora drzati isti pritisak. Cak i kada injectori ubrizgavaju na skoro 80% (pun gas na opterecen motor, visoki okretaji), onda mora odrzavati isti radni tlak, sto znaci da mora imati kapacitet daleko veci od potrebe motora. Ono sto sprijecava preopterecenje pumpe je regulator pritiska i odteretni ventil u njemu. I kada auto radi na benzin na minimumu, 90% protoka se vraca nazad u rezervar preko tog ventila (bio on direkt na pumpi ili kod motora u sklopu injectora). Takav je dizajn, jer da bi pravilno radio, injection sistem mora odrzavati isti tlak i protok goriva od minimalnog do maksimalnog opterecenja.


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 02 pro 2008 10:31
  

Avatar
Auto expert
Auto expert

Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Postovi: 1038
Lokacija: zagreb
Automobil koji vozite: Chrysler Voyager 2,4 MT
1997. sa 325 000 km
Marka i vrsta plinske instalacije: Landi Renzo LCS od 04/05 i 140 000 km
to mi izgleda kontra od onoga što sam našao na netu i o čemu je i tidala pričao.

dakle, postoje sistemi sa povratnim vodom i bez njega.
sistem bez povratnog voda ima taj odteretni ventil na samoj pumpi, ali se benzin ne grije toliko. on hladi pumpu, ali nije pumpa baš toliko ugrijana svojim radom da bi se i benzin ugrijao toliko da pumpa pregara.

ono što stvara problem je sistem SA povratnim vodom.
jer, pumpa gura benzin prema injektorima i prema motoru. kako se ništa tog benzina ne troši, on se kompletan vraća natrag u rezervar. a kad prolazi pored motora (na samoj glavi, najtoplije mjesto) benzin se zagrijava.
ako u rezervaru ima malo benzina i vanjska temperatura je visoka, zajedno sa benzinom koji se stalno zagrijava (od topline motora) zagrijava se i pumpa.
plastična pera pumpe ne vole veliku toplinu.


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 02 pro 2008 13:45
  

Autoplin senior
Autoplin senior

Pridružen/a: 06 ruj 2008 06:13
Postovi: 186
Automobil koji vozite: Fiat
Marka i vrsta plinske instalacije: Lovato LCS
Citat:
Zaštita benzinskih pumpi radi se na slijedeći način:
Pumpu izvaditi iz rezervoara i na kutiji pumpe sa donje strane oboda izbušiti 4 rupe promjera 8mm. Ovime smo osigurali da se benzin iz kutije miješa sa benzinom u tanku i nemože doći do pregrijavanja pumpe što je uzrok njenog pregaranja, a ne to što mora nabijati pritisak dok motor radi na plin.
Ako koristite ovaj način morate paziti da u tanku imate minimalno 1/3 benzina inače se može dogoditi da prilikom brzih prolazaka kroz zavoje (pogotovo u usponima) pumpa odradi na suho što će je sigurno uništiti.


Ovo je vec napisano prije, sto je tocno. Nakon toga sam i ja objasnio kako i zasto se to dogada. Stvarno ne zelim treci put objasnjavati, ali evo:

Grijanje benzina - sam uzrok tome je prvo i jedino grijanje pumpe dok radi, gubici kod trenja benzina uslijed stlacivanja, itd - sve to se svodi na to da ako ona stalno pumpa istih pola litre do litru u krug, dize se temperatura do te mjere da ostecuje pumpu. To se dogada kada je pump uronjena u rezervar jer u svojoj kosarici ili kutiji vecinom vrti jedan te isti benzin - dakle ako se benzin iz te kosarice ne trosi (ne odlazi u motor), onda se taj isti usisan vraca nazad van par cm dalje, i tako se vrti u krug sve dok se ne pregrije.

Sa druge strane sistem sa povratnim linijama pumpa gorivo, i ono dolazi do motora, nakon cega se vraca nazad ohladeno jer prolazi kroz vise metara linija do motora i nazad, a u motoru se ne zadrzi dovoljno dugo da se ugrije za vise od par stupnjeva C (protok vecine pumpi je visoke vrijednosti iz razloga o kojem sam vec govorio - pumpa i kada je protok 100%, tj bez otpora ne smije davati manji tlak od nominalnog, jer onda ubrizgavanje ne bi bilo pouzdano ako bi pumpa povecavala ili smanjivala tlak kako se odterecuje - protok je zavisan o tlaku, a kako se svi efi sistemi mapiraju na vrijeme otvorenosti injectora, ako zelimo da isto vrijeme uvijek ubacuje jednaku kolicinu goriva u motor, protok mora biti uvijek jednak,znaci i tlak mora biti konstantan bez obzira na opterecenje pumpe), s time da povrat goriva u rezervar smanjuje temperaturu nazad blizu one koje je bilo kada je izaslo. Ulijevanje manje kolicine tekucine vise temperature u bitno vecu kolicinu tekucine nize temperature vodi do vrlo malog porasta ukupne temperature. Druga stvar je sto pumpa u tom sistemu uvijek usisava benzin na temperaturi cijelog rezervara, koja ce uvijek biti bitno manja nego kod drugog sistema gdje se vrti vrlo mala kolicina tekucine. Tako da je mogucnost ostecenja smanjena na minimum.

Takav sistem se hladi prirodnom konvekcijom, tj prelaskom tog malog porasta temperature na stijenke rezervara i linija gdje se dalje prenosi u zrak. To ovisi o koeficijentu vodljivosti temperature materijala spremnika i linija, ali uvijek ce bolje hladiti od sistema s malo tekucine, jer mora postojati veca kolicina koja ce biti temperaturno stabilna, tj nece joj se moci naglo povecavati temperatura jer ima kapacitet prihvatiti to malo topline prije nego je prenese na okolinu.

S druge strane, sistem sa uronjenom pumpom vrti tih pol litre do litru iz kosarice unedogled, i kako tekucina nema na sto prenesti visak temperature, brzo se zagrijava na visoku temperaturu. Bez obzira koliko je rezervar pun, ako motor ne trosi benzin, pumpa nece usisavati hladnije gorivo jer se ovo u kosarici ne trosi nego samo vrti. A prijenos topline sa te manje kolicine na vec u cijelom rezervaru sprijecava upravo ta kosarica.

Sto se tice glave motora i topline; glava motora na povrsini ne prelazi 70 do 75 C gdje je usisna grana, uslijed hladenja strujom zraka kod voznje, itd. Usisna grana je obicno izolirana umjetnim materijalom ili brtvom gdje temp pada na kojih 60 do 70 C, i na kraju sami injektori imaju plasticni dio tijela (prstene) ciji je zadatak izolirati ih od vibracija i temperature. Tako da kraj injektora na kojem je fiting i cijev ne moze preci 40 do 50 C. A brzina prolaska benzina dopusta porast temp od samo par stupnjeva C, mozda do 10-ak. Sto na kraju i nije vazno jer dolaskom u rezervar, taj isti benzin se brzo hladi mijesanjem sa cijelim sadrzajem rezervara.

Evo to je sve u vezi tih pumpi, i sve je objasnjeno do detalja.


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 02 pro 2008 17:14
  

Autoplin junior
Autoplin junior

Pridružen/a: 18 ruj 2008 00:22
Postovi: 98
Automobil koji vozite: Octavia TOUR 1.6MPI
Marka i vrsta plinske instalacije: LandiRenzo
Odlicno objasnjenje uzroka problema. No ja pitam sto je rjesenje? Na koji nacin smanjiti to 'toplinsko' opterecenje pumpe?
Da li aditivi u benzinu mogu to postici? Nesto trece?


          Vrh  
Odgovori 
PostPostano: 02 pro 2008 21:03
  

Avatar
Auto expert
Auto expert

Pridružen/a: 26 vel 2007 14:33
Postovi: 1038
Lokacija: zagreb
Automobil koji vozite: Chrysler Voyager 2,4 MT
1997. sa 325 000 km
Marka i vrsta plinske instalacije: Landi Renzo LCS od 04/05 i 140 000 km
pa sad, ima smisla i jedno i drugo.
ono što nema smisla, je da se prepiremo oko toga. jer, sigurno je da se pumpa grije u oba slučaja. kada je to više, nema na kraju ni veze.

da nebi previše razbijal glavu, ja sam svoju iskopčal do kraja. čim prebaci na plin, pumpa benzina je isključena. s time mogu živiti, ako sam svjestan ograničenja.

nikakvi aditivi nemogu spriječiti pregaranje pumpe.


          Vrh  
Odgovori 
 
Započni novu temu Odgovori



Online

Trenutno korisnika/ca: Google [Bot] i 3 gostiju.


Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Forum(o)Bir:  

Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš postati privitke.


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
HR (CRO) by hecos