Skoda Favorit, štelanje potrošnje plina

Topic u kojem "dežura" naš glavni serviser, rješava probleme i daje savjete.Na svako pitanje odgovara se isti dan...

Moderatori/ce: IVAN LPG1,I wonder,gogo,hgzg,virion,tidala,kerting,Moderatori

Spike433
Novi Korisnik
Postovi: 1
Pridružen/a: 08 sij 2019 11:36
Automobil koji vozite: Skoda FAvorit 91 Lovatto Plin

Skoda Favorit, štelanje potrošnje plina

PostPostao/la Spike433 » 08 sij 2019 12:30

Pozdrav!

Model : Škoda FAvorit 91
Motor : 1.3
Plin : Lovatto 80 Automatik , nova boca, stari bakreni vodovi
Prebacivanje : prekidač sa 3 položaja, desno benzin, sredina je da se potroši benzin prije prebacivanja plina, lijevo plin

Auto je nakon 16 godina ponovno u funkciji.

Zamijenio sam hrpu stvari (termostat, termoprekidač, dihtung, poštelao zazore ) i najvažnije od svega promijenio gumice na isparivaču.

Svaki majstor ima svoju teoriju 'pa bih htio čuti mišljenje stručnjaka i ljudi s iskustvom.

1. Je li normalno da auto troši 12.8 L plina, 370km i 46L plina, jer mi se stari plače da nikad nije toliko trošio (želi reći da nije dobro naštelan kako je bio prije 16g)

Postoji šaraf između isparivača i karburatora koji se prvo okreće skroz ulijevo i onda vrati 2.5 okretaja udesno (to je kao savršeno, kaže majstor),
auto je bio eksplozivniji ali je i trošio i to puno više nego sad i palio je odlično , po ljeti sam ja okretao taj šaraf udesno sve dok nisam došao do
granice kada može upaliti (jer auto može i na plin paliti).

1.1 Auto palim uvijek na plin (iz trećeg pokušaja sa chockom ) valjda jer sam smanjio dotok plina jer na benzin pali savršeno i ostavim ga da radi 5min ako je zima, pa me zanima jel ja trebam paliti na benzin i onda prebacivati na plin te tada još smanjiti dotok plina, tako moj stari tvrdi da je tako radio, može li to rezultirati uštedom?

1.2 Hoće li to moja ušteda uzrokovati čestu promjenu gumica na isparivaču?

1.3 Kada prebacujem na plin, jel trebam ostaviti prekidač u sredini dok auto ne zacukne ili mogu nakon kilometra prebaciti, što je ispravno?

Avatar
hgzg
Autoplin ekspert
Postovi: 2423
Pridružen/a: 26 sij 2009 20:22
Automobil koji vozite: A6 2.7 biturbo

imao (i šarafio po njima), svi bili "otrovani" LPG-om:
Ford Granada: 2.8i turbo, 2.8i, 2,3 Audi: A6 2.8 30vQ, 100 2.0E, S6 2.2 T, A4-3.0 Q, VW T3 1.9
.
Marka i vrsta plinske instalacije: A4 LR Omegas, ostalo BRC u svim bojama i oblicima...
Lokacija: Zagreb

Re: Skoda Favorit, štelanje potrošnje plina

PostPostao/la hgzg » 08 sij 2019 14:27

...bonton kaže kako ovdje treba nešto napisati: viewforum.php?f=10

...kombinacija LPG i rasplinjač odavno "nema tajni". Vijak koji se nalazi na crijevu između isparivača i rasplinjača služi za podešavanje plinske smjese. Najispravnije je isto podesiti sa analizatorom ispušnih plinova, no i "na uho" može proći. Treba biti "otvoren" na način da auto ubrzava 5-10% slabije na LPG u odnosu na benzin. Zavisno od ugrađenih komponenti ponekad je "otvoren" pola kruga, ponekad i 3-4. Uvijek je bolje imati "mrvicu bogatiju" smjesu od siromašne, jer "ušteda" od 1 litre LPG-a na 100 km može doslovno "spaliti" motor. Na samom isparivaču imaš još jedan mali vijak kojime "na fino" podešavaš slobodan hod (ler).

Važno: uložak zračnog filtera, mijenjati REDOVITO (možda i češće od tvorničkog intervala) i stavljati "provjerene marke" - NE TQ smeća i slične kineze. Kut paljenja podesiti 2-3-4 stupnja više "na rano" u odnosu na tvorničke postavke - motor će biti malo živahniji i trošiti mrvicu plina manje. Idealno bi bilo staviti varijator faze paljenja (plinski sklop).... ali obzirom na dob automobila.. te treba se razbacivati investicijom koja će se "vratiti nikada".

Ako se zagrijan motor (koji je radio na LPG) zaustavi....... mora "paliti na zub" ...... i sekundu nakon zaustavljanja i minutu nakon zaustavljanja i 20 minuta nakon zaustavljanja..... bez ikakvog dodavanja gasa i "pikanja" plinskog čoka.... ako nije tako - nešto nije ispravno.

Nema nikakve posebne potrebe pokretati motor na benzin pa "prebacivati" na LPG.. (sve zavisi od sustava i automobila) dok jutarnje temperature zraka nisu niže od nule. Neki auti mogu "direkt na LPG" i pri -20. Ono što je važno da se motor koji se hladan pokrene na LPG ne zaustavi - dok se bar malo ne zagrije.

Prebacivanje navečer na bezin ima smisla ako si baš siguran da će jutro biti hladnije od cca -5. Kada prebacuješ sa benzina na plin... staviš prekidač u "srednji" položaj i voziš dok motor počinje "cukati" (tada je potrošen sav benzin u rasplinjaču)... očito je taj "manevar" najbolje raditi u laganoj vožnji pri brzinama 30-50 km/h gdje inercija malo "pogura" motor.

Potrošnja???: obzirom na "primitivan" sistem, normalna je potrošnja LPG-a do +25% u odnosu na potrošnju benzina..... naravno u istom režimu vožnje :mrgreen:

Da li je 13L LPG-a/100 km puno???? ..... je na otvorenoj cesti pri 80 km/h....... u ZG gužvi (stani-kreni-stani) nije puno.


Natrag na “Dežurni serviser”

Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 10 gostiju.